Probleme beim erstellen einer Map
Verfasst: Di 22. Dez 2009, 19:49
Hi
Ich versuch mich gerade am erstellen einer Map, und arbeite deshalb das Tutoriel zum erstellen eines Dungeon durch.
Bin jetzt in diesem Abschnitt:
Now lets go back to the “Dungeon” tab and select our dungeon.dat. And in the Rule Set dropdown lets find the new rules file we just created and select it.(Note: you may have to close the Dungeon Editor and reopen it for the file to show up.) Now there is also an additional floor in this dungeon, STRATA1. We can leave this as is for now, because this room has a special portal back into town.
Ich soll also in den Dungeon-Tab und bei Rule Set meine erstellte Datei wählen.......ok, mach ich. Wähle noch STRATA1 und speicher ab.
Nun kommt dieser Teil:
Now we need a new portal for our dungeon since it’s not in the rotation of the main dungeon. So we need to create the special portal, and lets place it in town in the game near the fishing shack. So close the Dungeon Editor, so you are just in the normal view for TorchEd. Now add a “layoutlink”. Then in the properties of the layoutlink navigate to the town.layout (layouts/town/1X1SINGLE_ROOM/town.layout) and hit ok. We did this so that we can put our portal where we want it in the level, then simply delete it after we are done.
Und da klemmts nun.
Den Layoutlink macht man durch einen Rechtsklick im Layout-Tab? Aber wo finde ich dann town.layout? Und sollte ich im Editor nicht den Dungeon angezeigt haben um ihn zu bearbeiten? Bei mir ist da nur das blaue Raster.
Mit dem Englischen ist es bei mir nicht so weit her, was die Sache etwas erschwert.
PS: Freue mich schon auf:
Hallo DS-Mino,
willkommen in unserem Forum. Wir freuen uns über den Zuwachs der Community...................
Ich versuch mich gerade am erstellen einer Map, und arbeite deshalb das Tutoriel zum erstellen eines Dungeon durch.
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Now lets go back to the “Dungeon” tab and select our dungeon.dat. And in the Rule Set dropdown lets find the new rules file we just created and select it.(Note: you may have to close the Dungeon Editor and reopen it for the file to show up.) Now there is also an additional floor in this dungeon, STRATA1. We can leave this as is for now, because this room has a special portal back into town.
Ich soll also in den Dungeon-Tab und bei Rule Set meine erstellte Datei wählen.......ok, mach ich. Wähle noch STRATA1 und speicher ab.
Nun kommt dieser Teil:
Now we need a new portal for our dungeon since it’s not in the rotation of the main dungeon. So we need to create the special portal, and lets place it in town in the game near the fishing shack. So close the Dungeon Editor, so you are just in the normal view for TorchEd. Now add a “layoutlink”. Then in the properties of the layoutlink navigate to the town.layout (layouts/town/1X1SINGLE_ROOM/town.layout) and hit ok. We did this so that we can put our portal where we want it in the level, then simply delete it after we are done.
Und da klemmts nun.
Den Layoutlink macht man durch einen Rechtsklick im Layout-Tab? Aber wo finde ich dann town.layout? Und sollte ich im Editor nicht den Dungeon angezeigt haben um ihn zu bearbeiten? Bei mir ist da nur das blaue Raster.
Mit dem Englischen ist es bei mir nicht so weit her, was die Sache etwas erschwert.
PS: Freue mich schon auf:
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