[Info] Patchnotes 1.23.X.5

Allgemeine Themen zum Nachfolger Torchlight 2 werden hier besprochen.

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[Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von Malgardian » Fr 5. Apr 2013, 01:13

Patch 1.23.x.5
Released April 4, 2013

Skills
  • Fixed an issue where players could get stuck in a particular phase beast level
  • Fix for the final dungeon in the Ice Labs
  • Fix for exiting the Ice Labs to Frosted Hills
  • Fixes for minimap puzzle representations on some maps

UI
  • Fixed issues with display of modded game groups in dropdown

ModLauncher
  • Fix for visual issues on Windows XP machines.
  • Added "Waiting for response from Steam" message to ModLauncher start-up.
  • Added notification that time may be required before ModLauncher can be started when mods require updates.

GUTS*
  • Unit editors (monster, items, players props) now have a "folder" column in the unit list.
  • Added "find:" operator for expression filtering (i.e. "find:SuperAxe" will list all the files which contain "SuperAxe" anywhere in their data)
  • Editor no longer crashes when investing skill points wish push a skill to the next tier.
  • Modded skills no longer show twice in the skiles editor.
  • Fixed the "view folder" button in the rule set editor when viewing mod level sets.
  • Modded rule sets should no longer show twice in the rule set editor.
  • Stat lines no longer show twice when modding stat lines.
  • Fixed Progress bar UI object setting the wrong index when selecting STAT ONE and STAT TWO.
  • Fixed a number of various places were we weren't also looking for mod files when listing files in a directory.
  • Texture sheet png files are not included in the pak. So the image selector and unit editors now show valid images.
  • fixed skill UI layout browse/open buttons in the Player editor when modding.
    fixed catagory filtering in the affix editor after modding an affix.
  • Can no longer attempt to add static unittypes in the unittypes editor.

*Steam users may need to re-validate their installation of GUTS after updating Torchlight II. (From the Steam client, go to Library -> Tools -> Right-click Torchlight II GUTS -> Properties -> Local Files tab -> Verify Integrity of Tool Cache)
Quelle: http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=2&t=54408

[Info] Patchnotes 1.22.X.40)

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von AlterYeti » Fr 5. Apr 2013, 17:17

Malgardian hat geschrieben:Steam users may need to re-validate their installation of GUTS after updating Torchlight II. (From the Steam client, go to Library -> Tools -> Right-click Torchlight II GUTS -> Properties -> Local Files tab -> Verify Integrity of Tool Cache)
Schön das mir das auch mal einer sagt,ich habe mich schon die ganze
zeit gefragt wo der Editor bleibt :kopfnuss: , bei Tools war er versteckt.

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von Malgardian » Fr 5. Apr 2013, 21:56

Kein Problem :wink:

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von FOE » Sa 6. Apr 2013, 13:38

Kleine Info zu GUTS, bez. des neuen Patches: Wenn man GUTS startet, dann wird man wieder gefragt, ob die Data.pak extrahiert werden soll, da es Änderungen gegeben hat. Bei Ja wird diese wieder Komplett extrahiert, was also wieder rund 20 Minuten (oder Länger) dauert.

Ob man aber vielleicht auch Mods wieder neu kompilieren muss ... keine Ahnung ... :denk:
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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von Malgardian » Sa 6. Apr 2013, 16:30

Die Mods werden zumindest als alte Version im ModLauncher gekennzeichnet. Ob das jetzt deren Verwendung verhindert, habe ich noch nicht ausprobiert :wink:

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von AlterYeti » Sa 6. Apr 2013, 16:36

Das kann ich verneinen,ich habe mal die Deutsche-ÜberzetzungsMOD
ausprobiert und sie funktioniert Tadellos.Habe die MOD aber wieder entfernt da mein Ember in Deutsch so komische Kampflaute von sich gibt,
das hat mich genervt :roll:
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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von Chakawary » Sa 6. Apr 2013, 22:17

Ist es normal das durch die letzten beiden Patches in einem vorher schon vorhandenen Savegame die komplette Welt wieder verdeckt ist und auch alle bereits getöteten Gegner wieder da sind?

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von AlterYeti » Sa 6. Apr 2013, 23:28

Ja das ist normal,wenn man EXP farmen möchte kann man das auch selbst auslösen indem man ein LAN-Spiel öffnet,danach werden die Maps auch wieder resetet.
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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von Chakawary » So 7. Apr 2013, 10:39

Ich habe mich nur gewundert, da ich selber nicht neu gewürfelt hatte. Aber wenn es normal ist nach dem Patch, dann ist ja alles in Ordnung. ;)

Danke.

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Re: [Info] Patchnotes 1.23.X.5

Beitrag von FOE » So 7. Apr 2013, 17:08

@Chakawary
Dies liegt wohl IMO an der Benutzung von Mods! Für TL2 ist es ja jetzt ein Unterschied, mit und ohne Mods, und so hat es den Anschein, dass er beim ersten Start eines Char's mit Mods jetzt ein "Welt würfeln" auch macht!?
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