Outlander - Allgemeines zur Klasse

Hier findet ihr verschiedene Themen zur Klasse Outlander / Vagant.

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Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Telias » Mi 20. Jul 2011, 17:19

Lasst uns doch ein bisschen über den Outlander sprechen. Leider gibt es noch nicht viele Infos zu den Klassen aber die werden nach und nach kommen. In einem Video habe ich eine Fähigkeit gefunden, die ich hier gleich mal posten möchte.

Severing Leap
Vaults over foes in your path, slicing them viciously with the Glaive.
Rang 2: - Inflicks 80% of Weapon Damage
Rang 3: - Inflicks 96% of Weapon Damage


Allgemein scheint dies die schwerste Klasse zu sein. Ein Moderator hatte 30 Minuten lang die Torchlight Klassen vorgestellt und ist bei den anderen Klassen nicht einmal gestorben. Beim Outlander ist er allerdings ständig gestorben. Max Schaefer hat daraufhin gesagt das diese Klasse herausfordernder ist als die anderen. Ob sie das bis zum Release noch ändern oder ob er die Klasse allgemein einfach falsch gespielt hat, werden wir sehen. Allerdings ist er ständig im Nahkampf gewesen und beim Outlander handelt es sich um eine Fernkampf-Klasse.

Eine weitere Fähigkeit hat man dann in dem Video noch sehen können. Da ist der Outlander vom Gegner mit einem Rückwerts-Salto weg gesprungen. Sah irgendwie lustig aus aber das ist glaub ich keine Fähigkeit mit der man richtig Schaden machst, sonder ehr das Weite sucht ;)

Hier noch 2 Screenshots vom Outlander
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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von FOE » Do 21. Jul 2011, 07:25

Telias hat geschrieben:Allgemein scheint dies die schwerste Klasse zu sein. Ein Moderator hatte 30 Minuten lang die Torchlight Klassen vorgestellt und ist bei den anderen Klassen nicht einmal gestorben. Beim Outlander ist er allerdings ständig gestorben. Max Schaefer hat daraufhin gesagt das diese Klasse herausfordernder ist als die anderen. Ob sie das bis zum Release noch ändern oder ob er die Klasse allgemein einfach falsch gespielt hat, werden wir sehen. Allerdings ist er ständig im Nahkampf gewesen und beim Outlander handelt es sich um eine Fernkampf-Klasse.
Ist mir auch Aufgefallen! ;)

Scheint also eine gewisse Ähnlichkeit mit der "Bezwinger (Vanquisher)" zu haben, die fand ich aber nicht schwieriger als die Anderen, man darf sich halt nicht scheuen auch mal einen geordneten Rückzug ( ;) ) zu machen.
Telias hat geschrieben:Eine weitere Fähigkeit hat man dann in dem Video noch sehen können. Da ist der Outlander vom Gegner mit einem Rückwerts-Salto weg gesprungen. Sah irgendwie lustig aus aber das ist glaub ich keine Fähigkeit mit der man richtig Schaden machst, sonder ehr das Weite sucht ;)
Stimmt! :D

//Edit

Habe noch ein paar Infos hier gefunden ...
  • These Skills are not finalized.
  • Glaive Throw: "The Outlander hurls a spinning Glaive that seeks out and slices through a series of nearbye foes. Mana cost 4, +34-40 damage."
  • Glaive Sweep: "The Glaive describes damaging runes in a wide arc, dealing additional poison damage."
  • Sandstorm: "A thrown Glaive generates a deadly tornado which passes through foes, sapping their health."
  • Rune Vault: "The Outlander vaults backward, leaving a rune (?trap to activate? Screen shot blurry) and pierce foes."
  • Severing Leap: "Vault over foes in your path, slicing them viciously with the Glaive."
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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Telias » So 28. Aug 2011, 20:44

So. Unsere amerikanischen Kollegen von Runic Games Fansite haben ein umfangreichen Artikel zum Outlander verfasst. Wer vor dem Release mehr über die Klasse erfahren möchte, der sollte sich diesen Artikel nicht entgehen lassen. Dort erfahrt ihr auch was zu den Dungeons. Die Skills über die gesprochen wurde, habe ich hierher kopiert.
  • Blade Pact: This skill created a circular region on the ground that slowed enemies movement attacks and spell casting. It was probably my favorite skill on her tree mainly because it looked amazing, was incredibly effective at slowing down enemies, and made my own attacks hit a lot harder. It is hard to describe what this looked like in practice, but if you imagine the slow time spell from Diablo 3, but instead of a bubble there are glyphy waves in a circular pattern on the ground you might get a good idea. The enemies feel slower and it is a powerful feeling.
  • Rune Vault: Like last year, this movement skill fits the Outlander perfectly. She flips back, leaving a huge AOE damage rune in her takeoff zone. It was so effective actually, that I would sometimes find a corner and rune vault backward into it over and over to kill a mob of creatures. I would also shoot enemies until they got close, rune vault away from them and continue to shoot them. Tons of fun.
  • Fire Devil: The opposite of Rune Vault. Instead of flipping backward the Outlander flips towards the creatures, pushes them back and sets them on fire. It was effective in killing small groups.
  • Sandstorm: The Outlander threw her glaive and made a whirlwind that pushed enemies back. It was effective to push them into the blade pact.
  • Zombie Dust: I didn't know how to use this correctly until Travis told me you have to hold down the key like you did with inferno in Diablo II. It is a poison nova that puts a DOT on creatures. If they die under its effects they turn into zombies. Even not using it correctly, I managed to have 5 zombies at a time and that was fun!
  • Chaos Burst: This skill seemed like three ricochet shots at once. It was fairly effective for clearing groups.
  • Scatter Shot: Basically this was a range weapon Nova-type ability and incredibly good for killing things when I got surrounded. Between this, blade pact and rune vault, I was able to clear large groups easily.
  • Glaive Sweep: This is a short range point blank AOE burst spell like scatter shot but closer range and higher damage. I didn't use it as much because I didn't want to get that close to creatures with the outlander. She tended to take a beating when they closed in.
  • Glaive Throw: A spinning glaive attack that pierces through foes. I didn't find it as effective at clearing groups as the other skills, so I didn't use it as much.
  • Shadow Shot: This skill was fun. You fired a shot at an enemy. Your shot would then have a secondary nova effect. It seemed to work well.
  • Stone Pact: A group friendly armor, resistance and life regeneration buff. Unfortunately I didn't see it on my bar so didn't try it. It looks cool though.
  • Ember Ammo: An example of an outlander only passive which looks awesome. I didn't actually notice it working or not because I didn't have a baseline to compare.

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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Thangarth » Fr 9. Sep 2011, 14:16

Freue mich schon total drauf. Werde definitv einen Outlander hochspielen. die Klasse hört sich einfach sehr vielversprechend aus. und mit der Vanquisher aus TL1 bin ich recht gut zurecht gekommen.
Allgemein scheint dies die schwerste Klasse zu sein. Ein Moderator hatte 30 Minuten lang die Torchlight Klassen vorgestellt und ist bei den anderen Klassen nicht einmal gestorben. Beim Outlander ist er allerdings ständig gestorben. Max Schaefer hat daraufhin gesagt das diese Klasse herausfordernder ist als die anderen. Ob sie das bis zum Release noch ändern oder ob er die Klasse allgemein einfach falsch gespielt hat, werden wir sehen. Allerdings ist er ständig im Nahkampf gewesen und beim Outlander handelt es sich um eine Fernkampf-Klasse.
Naja eine Agile Klasse ist eben nicht wirklich standhaft im Getümmel! Da sollte man dann eher zum Berserker greifen. Allerdings mit richtiger Skillung und dem passenden equip wirds ja dann vllt doch gehen. Hab meine Vanquisher in TL1 auch im Nahkampf gespielt.
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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von FOE » Di 13. Sep 2011, 13:36

Thangarth hat geschrieben:
Allgemein scheint dies die schwerste Klasse zu sein. [...]
Naja eine Agile Klasse ist eben nicht wirklich standhaft im Getümmel! Da sollte man dann eher zum Berserker greifen.
Stimmt! Und sehr geschickt hat sich IMO der Moderator auch nicht gerade angestellt! ;)
Thangarth hat geschrieben:Allerdings mit richtiger Skillung und dem passenden equip wirds ja dann vllt doch gehen.
Klar, "Richtig" funktioniert wohl jede Klasse! :mrgreen:
Thangarth hat geschrieben:Hab meine Vanquisher in TL1 auch im Nahkampf gespielt.
Ich auch, bzw. spiele noch so einen Char; ist aber IMO schon ein wenig schwieriger als eine klassische Fernkampf-Variante.
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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von frx » Di 22. Nov 2011, 14:37

Hier die Skills des Outlanders, welche in der Build des Fansite-Treffens waren. Dies stellt allerdings nur den aktuellen Stand der Skills dar und wird bis zum Release noch erweitert sowie verändert.

Aktuelle Skills des Outlanders:


Hunter

Long Range Mastery

You are a master of long distance shooting.

Always enabled (passive)

+2% Ranged Weapon Damage
Increases Bow, Crossbow, Pistol and Wand Range by 0,3 meter(s)

=======================================================

Shadowshot

Fire a cursed projectile which splits inteo seeking darts on impact with an enemy.

Mana Cost: 6 | 7
Inflicts 76% | 80% of Weapon DPS
Secondary Effects:
Inflicts 76% | 80% of Weapon DPS

Requires a bow, crossbow, Shotgonne, or pistol

Requires Level 2

=======================================================

Rune Vault

The Outlander vaults backward, leaving a sigil damaging enemies.

Mana Cost: 15
Inflicts 60% of Weapon DPS
27-39 Electric Damage over 3,0 Seconds
67% Chance to Shock Target for 3,0 seconds

Requires Level 7

=======================================================

Ember Ammo

The Outlander's projectiles are now laced with venom ember, which have a chance of reacting violently on impact, damaging and poisoning nearby foes.

Always Enabled (passive)
6% Chance to Cast Volatile Ember

Requires a ranged weapon

Requires Level 21

=======================================================

Bullseye Mastery

You are a master of accurate shooting.

Always Enabled (passive)
+3% Critical Hit Chance
10% Bonus to Critical Damage
Requires a bow, crossbow, shtogonne, or pistol

Requires Level 21

=======================================================

Scatter Shot

Fling 12 darts in all directions, piercing foes.

Mana Cost: 39
Inflicts 40% of Weapon DPS

Requires a bow, crossbow, shotgonne, or pistol

Requires Level 14

=======================================================

Chaos Burst

Fires three chaotic missiles which ricochet off objetcs and walls.

Mana Cost: 44
Inflicts 50% of Weapon DPS

Requires a bow, crossbow, shotgonne, or pistol

Requires Level 28

=======================================================

Akimbo

You are a master of dual-wielded pistols.

Always Enabled (passive)
2% Damage Bonus when Dual-Wielding
+2% Chance to to Execute (requires two similar weapons)

Requires two equipped pistols to function

Requires Level 35

=======================================================


Blade

Glaive Sweep

A sweeping attack that does poison damage to all surrounding enemies, as well as gathers Charge from each enemy hit.

Mana Cost: 11
Inflicts 20% of Weapon DPS
+5-10 Poison Damage
+20 Knockback
33% Chance to Poison Target
Generates 5% Charge

=======================================================

Charge Mastery

You are a master of gaining Charge as you damage monsters.

Always Enable (passive)
Charge Decay Rate Decreased by 6%
4% Charge Rate Bonus

Requires Level 7

=======================================================

Fire Devil

A fiery, spinning leap forward knocks away foes and sets them alight.

Mana Cost: 24
Inflicts 20% of Weapon DPS
36 Fire Damage over 4,0 Seconds
+25-33 Fire Damage
+45 Knockback

Requires Level 7

=======================================================

Glaive Throw

The Outlander hurls a spinning Glaive that seeks out and slices trough a series of nearby foes.

Glaive bounces once.

Mana Cost: 25
+98-137 Physical Damge
Generates 5% Charge

Requires Level 14

=======================================================

Dodge Mastery

You are a master of avoiding incoming attacks.

Always Enabled (passive)
8% Improved Cahnce to Dodge

Reuires Level 21

=======================================================

Poison Burst

Melee Weapons are coated with a catalyst that causes poisoned targets to explode, damaging all nearby enemies.

The poisonous burst does 50% of weapon DPS, pluss additional cloud damage.

Always Enabled (passive)
12% Chance on Kill to Explode

Requires a melee weapon

Requires Level 21

=======================================================

Sandstorm

A thrown Glaive generates a deadly tornado which passes through foes, sapping their health.

Mana Cost: 210
+265-371 Physical Damage
+15 Knockback
100% Chance to Stun Target for 1,0 Seconds
Generates 5% Charge

Requires Level 28

=======================================================

Share the Weatlh

All pets and party members within 16 meters share a percentage of the Outlander's Charge benefits. The Outlander gets the same effect as additional bonus.

Shared Charge Bonus of 20%
Always Enabled (passive)

Requires Level 35

=======================================================


Sigil

Blade Pact

The Blade Pact weakens any foes caught in its boundaries, and slows their attacks and movement speed. The pact lasts for 7 seconds on the ground, with the effects lasting for the state duration below.

Mana Cost: 11
20% Slower Attack for 3,0 seconds
20% Slower Movement for 3,0 seconds
-20% to Physical Total Armor for 3,0 seconds

=======================================================

Zombie Dust

Defeating enemies with cursed breath converts them into short-lived zombies which will attack foes. (Does not affect mechanical enemies)

Mana Cost: 10 per second
82-122 Poison Damage over 2,0 Seconds

Requires Level 7

=======================================================

Master of the Elements

The Outlander can be quite adept at elemental magic, but they always seem to favor poison.

Always Enabled (passive)
Increases All Ice Damage by 3%
Increases All Fire Damage by 3%
Increases All Poison Damage by 3%
Increases All Electric Damage by 3%

Requires Level 7

=======================================================

Stone Pact

Powerful sigils grant a bonus to armor and block chance to allies within their bounds. This pact also grants a moderate healing effect. The pact lasts for 9 second on the ground, with the effects lasting for the stated duration below.

Mana Cost: 39
Cooldown: 2,0 seconds
+21% to Physical & Elemental Total Armor 3,0 seconds
21% Damage Reflected Back on Attacker for 3,0 seconds
5 Health Recovery over 3,0 seconds

Requires Level 14

=======================================================

Zombie Ammo

The Outlander's projectiles are laced with strange ember, which upon killing an enemy, have a small chance of raising zombie allies that live for 10 seconds.

12% chance of raising a zombie

Always Enable (passive)
12% Chance on Kill to Spawn Zombie Ally

Requires a ranged weapon

Requires Level 21

=======================================================

The Outlander's zombie allies live longer and hit harder.

Zombies live for 11,5 seconds and do 5% additional damage.

Always Enabled (passive)

Requires Level 35

=======================================================

Shotgonne Mastery

The concussive blast from your shotgonne shocks and disorients foes.

Always Enabled (passive)
4% Chance to Stun Target for 2,0 Seconds
+3 Knockback
100% Blindness for 3,0 seconds

Requires a shotgonne

Requires Level 35

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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von frx » Di 22. Nov 2011, 16:11

Insgesamt scheinen die Skills sehr mit den schon bekannten übereinzustimmen. Einen Großteil dürfen wir also auch in der finalen Version erwarten, wenn auch abgeändert.

Lediglich bei Master of the Elements bin ich mir sehr sicher, dass er am Ende netmehr da sein wird, da dieser nen Skill war, den alle Klassen auf der PAX hatten und Travis damals gesagt hatte, dass jeder Klasse ihre eingen Skills bekommt und keiner mehrfach benutzt wird.

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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Malgardian » Mo 9. Apr 2012, 11:37

Kleines Update: Die Beschreibung der Ladungsstufenleiste wurde veröffentlicht...

Der Outlander

Der Kampfstil des Outlanders wird immer schneller und präziser bis er einen kritischen Punkt erreicht. Mit voller Aufladung wird der Outlander zu einem Derwisch, der sich immer schneller bewegt und dort zuschlägt wo es am meisten wehtut.

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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Thangarth » Sa 26. Mai 2012, 18:31

Die TL2 Beta ist nun zuende und... ICH war nicht dabei ;(

Verdammt schade, ich hätte gerne schonmal die Klassen ausgetestet und mich natürlich auch an der Story gütlich getan.
Meine Frage ist, ob jemand von euch in der Beta den Outlander gespielt hat und uns (Unglücklichen) ein paar Eindrücke darüber verschaffen kann wie sich die Klasse so spielt und was es zu beachten gibt.

Was mich auserdem noch sehr interessiert ist, ob ich meinen Outlander auch mit Nahkampfwaffen im Getümmel spielen kann; also ähnlich wie es beim Vanquisher auch möglich war in den Nahkampf zu gehen mit entsprechenden skills.
hat der Outlander dafür überhaupt Fähigkeiten/Skills???

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Re: Outlander - Allgemeines zur Klasse

Beitrag von Malgardian » Sa 26. Mai 2012, 19:29

Der Outlander ist leider der einzige, den ich in der Beta nicht gespielt habe...Über die anderen Klassen hätte ich dir was sagen können :(

Aber FOE hat eine Outlanderin gespielt, er müsste dir also ziemlich gut Auskunft geben können... :wink:

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